סידור נכון של מקפיא תעשייתי

23/01/2023
מאת:
קירור בני

מקפיאים תעשייתיים הינם כלי עבודה הנמצאים בשימוש נרחב מאוד במגוון עסקים לרבות: בתי קפה, בתי חולים, מוסדות לימודיים, מסעדות, סופרים, חברות מזון ועוד.

החוק במדינת ישראל קובע כי ישנם מוצרי מזון, מרכיבים וחומרי גלם אשר חובה לאחסן אותם בהקפאה לאורך כל הזמן, במקרים רבים הרשויות במדינת ישראל מקיימות ביקורות אצל עסקים בתחום המזון והמסעדנות, כחלק מאותן ביקורות בודקים האם בעלי העסקים אכן עקבו אחר החוקים וההנחיות של הרשויות במדינה אשר קמו מתוך מטרה לשמור על המוצרים השונים במצב הטוב ביותר על מנת שהבטיח כי הם ראויים למאכל אדם.

מרבית בעלי העסקים במדינת ישראל עושים שימוש במקפיאים תעשייתיים על מנת להבטיח אחסון ראוי למוצרים רבים בעסק. אם אתם נמצאים כאן ככל הנראה שאתם בעלי עסקים שנמצאים במהלך חיפוש אחר מקפיא תעשייתי לעסק שלכם, המומחים של קירור בני כאן בשביל לספק לכם טיפים יעילים שיקלו עליכם בבחירת מקפיא תעשייתי עבור העסק שלכם.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים מקפיא תעשייתי?

בעלי עסקים רבים רוכשים מקפיאים תעשייתיים לעסק שלהם על פי המלצות בלבד ומבלי לבדוק האם אכן מדובר במקפיא תעשייתי שתואם את הצרכים השונים של העסק, בחלק גדול מן המקרים בעלי עסקים רוכשים מקפיאים תעשייתיים גדולים מידי ובשל כך הם מוציאים סכומים כספיים גדולים לחינם. כדי להבטיח שאתם לא תעשו את אותה טעות, המומחים של קירור בני הכינו עבורכם מספר טיפים:

  • אילו מוצרים בעסק מיועדים להקפאה? – כל מקפיא תעשייתי הוא בעל ייעוד אחר, מקפיאים תעשייתיים מסוימים מיועדים להקפאה של דגים ובשרים ולעומת זאת ישנם מקפיאים תעשייתיים המיועדים להקפאה של ארטיקים וגלידות. המומחים של בני קירור ממליצים לכם לבדוק מראש אילו מוצרים בעסק מיועדים להקפאה על מנת למנוע טעויות עתידיות שעלולות לעלות לכם לא מעט כסף.

 

  • מה גודל המקפיא שאתם צריכים? – לא מעט בעלי עסקים ניגשים לקנות מקפיא תעשייתי לעסק שלהם מבלי לדעת מה גודל המקפיא שהם צריכים באמת. מדובר בדרך פעולה שגויה מאחר וחלק מאותם בעלי עסקים מגיעים למצב בו שטח נרחב של המקפיא אינו מנוצל כלל או שמא חלק מן המוצרים שצריכים להיות מאוחסנים בהקפאה אינם מאוחסנים במקפיא מאחר ואין מספיק מקום. המומחים של בני קירור ממליצים לכל בעל עסק להכין מראש רשימה מלאה הכוללת את כל המוצרים הקיימים בבית עסק אשר צריכים להיות מאוחסנים בהקפאה, כך תוכלו לדעת בצורה הטובה ביותר מה גודל המקפיא שאתם צריכים.

 

  • אתם צריכים לקנות או לשכור? – בלא מעט מקרים בעלי עסקים קונים מקפיא תעשייתי למרות שהם זקוקים לו אך ורק לפעם אחת או למספר פעמים בודדות, לאחר שהם מסיימים להשתמש במקפיא אותם בעלי עסקים נשארים עם מקפיא שעלה להם לא מעט כסף ונמצא כעת ללא שימוש. ישנם מקרים רבים בהם העדיפות תהיה לשכור מקפיא תעשייתי לפרק זמן קצר ולא לקנות מקפיא תעשייתי שבסופו של דבר נשאר ללא שימוש.  המומחים של בני קירור ממליצים לכם לבדוק את המטרה שלשמה אתם צריכים מקפיא תעשייתי לפני שאתם ניגשים לקנות אחד כזה, יכול להיות שתגלו שעדיף לכם לשכור את המקפיא.

כך תסדרו את המקפיא בצורה נכונה

אנשים רבים נוטים לחשוב כי מוצרים הנמצאים בהקפאה אינם יכולים להתקלקל. צורת חשיבה זו היא מוטעית לחלוטין מאחר ולכל מזון שמוקפא יש תאריך תפוגה מסוים. על מנת למנוע מצבים בהם מוצרי מזון מסוימים נזרקים מאחר ופג תוקפם המומחים של בני קירור ממליצים לעבוד בשיטת FIFO ( נכנס ראשון, יוצא ראשון). במסגרת שיטה זו שמים מלפנים את כל מוצרי המזון שתאריך התפוגה שלהם הוא הקרוב ביותר ומאחור את מוצרי המזון שתאריך התפוגה שלהם הוא הרחוק ביותר.

ברוכים הבאים

נשמח לסייע בכל נושא