חווית קפה קרירה, מרעננת ומגוונת

01/03/2019
מאת:
קירור בני

הצורך בהקפאת מזונות נובע בעיקר מרצון לשמור על טריות ואפשרות שימוש לטווח רחוק, אך גם לאפשר מרקם מסוים במועד האכילה או השתייה.

נהוג לחשוב שמטרת ההקפאה היא להאריך את משך חיי המזון ולאפשר שימוש במועד מאוחר יותר, אך למעשה אנו מקפיאים מזונות בשל מגוון סיבות נוספות. אם למשל טרחנו ובישלנו ובסוף הארוחה נותרה כמות רבה, ניתן להקפיא לשימוש עתידי. סיבה נוספת להקפיא היא אם מעוניינים לשמור על פירות וירקות שלא בעונתם, כגון: במיה, תותים, בננות ועוד. ההקפאה מאפשרת לנו להשתמש בהם בזמנים בהם לא ניתן להשיג אותם טריים בחנויות.

ההקפאה גם מקלה על פעולות מקדימות לבישול כגון ניפוי קמח, ברירת קטניות והנבטה ופעולות נוספות אשר ניתן לבצע במועד אחד בכמויות גדולות, להקפיא ולהשתמש מעט בכל בישול לפי הצורך. למעשה ההקפאה מאפשרת לנו זמינות, פרקטיות והערכות מראש. חשוב להקפיד על כללי הקפאה נכונים בהתאם לסוג המזון ומקום ההקפאה. יש להבדיל בין מוצרים הניתנים להקפאה לטווח ארוך ובין אלו המותרים להקפאה לזמן קצר בלבד וכמובן לכלים, כיסוי וטמפרטורה מתאימים. חשוב לא פחות להקפיד על כללי הפשרה נכונים, כדי לא לפגום בחומרי הגלם השונים.

המזונות שמצריכים הקפאה הם:

פירות וירקות שלא בעונתם.
גלידות ומשקאות, כגון משקאות אייס וברד.
שקדים, אגוזים, קמחים ומיני קטניות. לפני ואחרי הנבטה.
חומרי גלם מן החי – דגים, עופות בשר ומן הצומח – עשבי תיבול.
אוכל מבושל – מרקים, תבשילי בשר, רטבים וצירי בישול.
בצקים בשלב התפיחה ובצקים מוכנים.
קינוחים, מאפים ולחמים.
קוביות קרח – לקירור משקאות או כרכיב בהכנת שייקים ומשקאות אייס.
מזון מוכן – בהתאם להוראות המופיעות על גבי האריזה.

ההקפאה יכולה להעניק חווית טעם ייחודית ומרעננת:

לעתים שימוש במקררי הקפאה נעשה מלכתחילה כחלק משלב ההכנה והשמירה של המזון או המשקה וכך מתאפשר להגיע למרקם וטמפרטורה המתאימים למזון והופכים את חוויית האכילה והשתייה למיוחדת ומרעננת. בין המאכלים אותם נפוץ לשמור במקררי הקפאה ולהגיש ניתן למצוא את הגלידות בשלל טעמים (שוקו, וניל, מוקה, פיסטוק, פירות ועוד), סורבה, פרוזן יוגורט ועוד. שמירה על כל אלו במקררי הקפאה עד למועד ההגשה, מאפשרת לקבל בזמן אמת מוצר אשר תוך מספר דקות או שניות ניתן לאכילה.

בתחום המשקאות רצוי לשמור בהקפאה משקאות אייס וברד ובכך לשמור על המרקם המיוחד עד לרגע השתייה עצמה. ההקפאה של משקאות אלו מעניקה חווית שתיה צוננת ומרעננת. במידה ומדובר בבית פרטי, ניתן לשמור בתא המקפיא אשר במקרר ואם מדובר בדוכני מכירה או בתי עסק, ניתן לאחסן במקררי הקפאה ולשלוף לפי רצון הלקוח. המאמר נכתב בחסות http://www.ilbarista.co.il/

ברוכים הבאים

נשמח לסייע בכל נושא