בקר טמפרטורה למקרר

13/10/2019
מאת:
קירור בני

הבקר אוסף את כל הנתונים האנלוגיים או הדיגיטליים כאשר על פיהם מתבצעות פעולות ידועות מראש.

הבקר המתוכנת כמו זה הנמצא במקרר נמצא בשימוש במגוון תחומים בתעשייה כמו לדוגמא בקרת מבנה או בקרת טמפרטורה ולחות, בקרת רמזורים, בקרת מעליות, בקרת בית חכם, בקרת חניונים ועוד. הבקרים השונים בנויים ומורכבים כל אחד בגודל אחר ובסוגי חיבורים שונים בהתאם לאפליקציה עבורו הוא מיועד ולשם כך הוא נבנה. כך לדוגמא בקר טמפרטורה למקרר יהיה מתוכנן ובנוי באופן כזה שיהיו בו אנלוגיות בהתאם לחיישן הטמפרטורה.

בקר טמפרטורה למקרר או למשאיות קירור

ברשתות המזון כמו גם במשאיות קירור אנחנו מוצאים את בקרי הטמפרטורות למקרר כאשר המטרה שלהם היא שמירה על הטמפרטורה המתאימה במקררים שם מאוחסנים דברי המזון השונים. קיימת חשיבות גדולה על השמירה הקפדנית של הטמפרטורה במקררים הללו כאשר תקלה הכי קטנה באחד מהם עשוי לגרור הפסדים עצומים של אלפי שקלים ויותר לבעל העסק. תארו לעצמכם תקלה במקרר הבשרים בסופר גדול המאפסן עשרות ומאות ק"ג של בשר בקר הנמכר כל ק"ג ב -100 שקלים, הרי שקלקול של המקרר עשוי לגרור הפסד כספי עצום של כל אותם ק"ג של בשרים שלא יהיו ראויים יותר למכירה.

בקרת הטמפרטורה מבצעת מעקב אחר הטמפרטורה בכל חדר קירור ובכל מקרר בנפרד והיא דואגת לטמפרטורה התקינה. מערכת הבקרה הינה מערכת מתוחכמת והיא מסוגלת אף להתריע כאשר הטמפרטורה גבוהה מידי או כאשר דלת המקרר פתוחה למשך זמן ארוך מידי. ההתראות אף הן יכולות להיעשות בכמה אופנים, כמו אזעקה או במקרים של בקרים משוכללים יותר, בשליחת אס.אמ.אס. או אימייל. קיים נתון חשוב נוסף וזוהי היכולת להוציא דוח על כל מקרר או על כל חדר קירור באופן נפרד ולראות האם ישנה חריגות מסוימות. גם בחדרי שרתים יש בדרך כלל צורך לבקר על הטמפרטורה ובמקרה כזה תתקבל התראה כאשר הטמפרטורה תעלה במקום.

ברוכים הבאים

נשמח לסייע בכל נושא